Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost

Cherigan

Cherigan Adhara Oud Cherigan Adhara Oud
Producent: Cherigan
Cena: 590,00 zł
zobacz więcej
Cherigan Edo Park Cherigan Edo Park
Producent: Cherigan
Cena: 590,00 zł
zobacz więcej
Cherigan Fleurs de Tabac Cherigan Fleurs de Tabac
Producent: Cherigan
Cena: 890,00 zł
zobacz więcej
Cherigan Iris Coffee Cherigan Iris Coffee
Producent: Cherigan
Cena: 590,00 zł
zobacz więcej
Cherigan Lovers in Pink Cherigan Lovers in Pink
Producent: Cherigan
Cena: 590,00 zł
zobacz więcej
Cherigan Or des Iles Cherigan Or des Iles
Producent: Cherigan
Cena: 590,00 zł
zobacz więcej
Cherigan The Purple Bar Cherigan The Purple Bar
Producent: Cherigan
Cena: 590,00 zł
zobacz więcej
Cherigan Sample Set 7x2ml Cherigan Sample Set 7x2ml
Producent: Cherigan
Cena: 140,00 zł
szt.
zobacz więcej

Perfumy Cherigan, to odrodzenie starego Domu Perfumeryjnego CHERIGAN, ożywiające
ducha Art Deco.


Dom CHERIGAN narodził się w 1929 roku, w przełomowym okresie, zaczarowanym nawiasie, w
którym Paryż stał się epicentrum świata artystycznego, początkiem fali wyzwolenia i kreatywności,
eksplozji domów perfumeryjnych i ich coraz bardziej zmysłowych i odważnych kreacji zapachowych.
W takiej chwili CHERIGAN stał się dyskretną marką VIP-ów, twórcą CHANCE , PARISIENNE i FLEURS DE
TABAC wśród innych wspaniałych perfum. Tak powstał mit. W podniosłej atmosferze 1929 roku
Maison Cherigan oferował innowacyjne kreacje, bogate w ten nurt odwagi i szyku, który ożywiał
stolicę.


Odkrywcą starej marki jest Luc Gabriel, dyrektor generalny The Different Company. Luc odkrył
perfumy CHERIGAN, przeglądając historie i archiwa perfumeryjne, szczególnie te z lat 30. Zawsze
pasjonował go ten kluczowy okres, naznaczony końcem zaczarowanego świata pogrzebanego przez
pierwszą wojnę światową, świata industrializacji, secesji, postępu technicznego, wystaw światowych,
samolotów i samochodów. Społeczeństwa wyobrażały sobie wówczas świetlaną przyszłość ludzkości,
a nie początek czarnych godzin faszyzmu i II wojny światowej. Lata dwudzieste i trzydzieste XX wieku
niosły falę wyzwolenia i kreatywności, z Paryżem w światowym epicentrum.
Szczególnie perfumy przeżywały swój złoty wiek po postępach współczesnej perfumerii na początku
wieku XX. Nowe składniki chemiczne, nowe surowce z najnowszych metod ekstrakcji i nowe regiony
świata, uwalnianie kobiet i obyczajów. Perfumy lat Art Deco podążały za tym ruchem, który niósł całe
pokolenia pragnące życia, sensu i wolności. Właśnie przyglądając się temu okresowi Luc Gabriel
znalazł perfumy CHERIGAN, jak samorodek w gruzach znikających marek.
Kiedy Luc Gabriel przejął markę w 2016 roku, Art Deco nie było jeszcze tak modne, jak dziś, ani w
świecie perfum, ani w innych dziedzinach sztuki, poza meblami i architekturą. Pięć lat zajęło
opracowanie zapachów, wybór butelek i opakowań, zanim w końcu wprowadzono markę. Nieco
szalony projekt, dziś całkowicie zgodny z pragnieniami miłośników perfum, którzy szukają
autentycznych domów perfumeryjnych, prawdziwych historii, eleganckich perfum w luksusowych
pudełkach, ekologicznego podejścia i uczciwej ceny. CHERIGAN został zaprojektowany jako pomost
między nowoczesnością lat 20 i 2020.


Cherigan postanawia nie ujawniać nazwisk perfumiarzy, z którymi współpracuje. „Ta decyzja jest
zgodna z historią marki” – wyjaśnia Luc Gabriel. „W latach dwudziestych i trzydziestych nikt nie dbał
o nazwisko perfumiarza, byli rzemieślnikami pracującymi w laboratorium”.
CHERIGAN to marka przyjemności, luksusu, wyrafinowania, elegancji i bezczelności. Twórcy musieli
tak pracować nad perfumami, aby te walory były olfaktorycznie obecne, ale też, abyśmy czuli
atmosferę tamtych czasów, mocną, naładowaną, namiętną.
Jest to jeden z powodów, dla których zapachy są wyłącznie w koncentracji ekstrakt z wielką
wewnętrzną mocą, zachowując jednocześnie finezję, która pozwala nam znaleźć ten związek między
nowoczesnością lat 30. a nowoczesnością współczesną. Perfumy vintage, ale nie staromodne, mocne,
ale nie duszne, odważne, ale nie koncepcyjne, zawierające od 90% do 99% naturalnych składników w
zależności od zapachu. Równowaga, która wymagała miesięcy pracy twórców perfum.
Maison Cherigan oferuje 7 zapachów inspirowanych latami 30. XX wieku, z których każdy opowiada
prawdziwą historię epoki.

Butelki i opakowania perfum również nawiązują do epoki Art Deco. Na korku
wygrawerowane jest logo marki, litera C, która oznacza CHERIGAN. Korek z metalu, ciężki
aby dobrze trzymać go w dłoni, wymaga kilku godzin produkcji i polerowania, aby nadać mu
cały blask. Na dno butelki nałożono cienką warstwę lakieru, dzięki czemu powstały odbicia w
kątach ożywiające kolor jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – w zależności od kąta
patrzenia i światła butelka jest prawie bezbarwna lub opalizująca. Zapachy są umieszczane w
sztywnych pudełkach pokrytych kreatywnym papierem, ozdobionych wytłoczeniami i złotym hot-
stampingiem.


Aby pozostać wiernym duchowi awangardy i egzaltacji tamtych czasów, absolutnej wolności
tworzenia i tej szalenie intensywnej energii, która naznaczyła lata 20 i 30, twórcy zaoferowali
tylko jedną koncentrację, najbardziej zmysłowy i najbogatszy Extrait de Parfum.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl